Godło

Ośrodek Szkolno - Wychowawczy

im. Janusza Korczaka we Wschowie

12 maja 2015r. uczniowie Gimnazjum oraz Szkoły Przysposabiającej do Pracy uczestniczyli w wycieczce do Kowar oraz na Zamek Chojnik.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Kowar, gdzie znajduje się Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska. Zobaczyliśmy tam obiekty, reprezentujące bogactwo architektury Dolnego Śląska, odwzorowane w skali 1:25. Modele pałacy, kościołów

i starówek miast dolnośląskich zostały wyeksponowane w naturalnym otoczeniu, wśród kwiatów i zieleni. m.in. Schroniska Samotnia, Świątynia Wang, Zamek Czocha, Zamek Książ, Starówka Jeleniej Góry. Piękno otaczającej przyrody

i bardzo precyzyjne odtworzenie szczegółów miniatur, pozostawia niezapomniane wrażenie i zachęca do odwiedzenia zabytków.

Następnie przejechaliśmy do Sobieszowa. Celem naszym był Zamek Chojnik – zamek usytuowany na szczycie góry Chojnik, na wysokość 627 metrów n.p.m.

Rozpoczęliśmy wspinaczkę. Okazało się, że wśród nas są prawdziwi piechurzy

i miłośnicy wspinaczek górskich. Wszyscy bezpieczni, ale trochę zmęczeni dotarliśmy do zamku. Tam, po krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy spacer po ruinach zamku i jego murach obronnych, gdzie znajdują się relikty urządzeń inżynieryjnych i obronnych. Z cylindrycznej wieży zamku podziwialiśmy przepiękne widoki Karkonoszy.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną.